למידה דמוקרטית- אם יש דבר כזה בכלל היא עניין חמקמק,
פעילות בשלולית החורף- חלק מהילדים בחרו פעילות בעלת שני מפגשים,
גינה וקולינריה,
טיול בטבע,
פלג הביא קרטונים לגן בבוקר כי רצה להכין מהם חרבות
יש נטייה לחשוב שפדגוגיה דמוקרטית צריכה להיות מיוחדת, יצירתית, שונה
מהדרך הרגילה שבה מלמדים.
אך האמת היא שהיא יכולה להיות גם זה אך לא רק.
היא אינה שמה דגש דווקא על הדרכים הרבות בהן ניתן ללמד,
אלא הדגש שלה בעיניי היא דווקא ייחודו של הלומד.
כל אחד לומד בדרך שבה הוא לומד :)
כל ילד יכול להביע את עצמו בשפה שלו
וגם ללמוד בשפה שלו
התפקיד שלנו הוא לעודד ולהציע אפשרויות וגמישות.
החורף מזמן הרבה הזדמנויות ללמידה
אם זה בהקשר של הטבע מסביב
וגם מאפשר הרבה זמן של התכנסות בתוך הבית.
כך שיש הרבה זמן של ביחד,
אפשרויות של לימוד המוצעות לילדים
וזמן לצלול לתוך יוזמות פרטיות של ילדים ( וצוות)
מצרפת קצת תמונות מהלמידה בגן ובמרחב.
פעילות בשלולית החורף- חלק מהילדים בחרו פעילות בעלת שני מפגשים,
מפגש אחד מדעי תיאורטי על החיים בשלולית
ומפגש שני פעילות בשלולית עצמה
גינה וקולינריה,
קוטפים, טועמים, מבשלים ואוכלים (דברים שבטוח לא היו אוכלים בבית)
ציור טבע דומם
עבודה באבניים עם גל
טיול בטבע,
שלוליות, פטריות וצמחים
פלג הביא קרטונים לגן בבוקר כי רצה להכין מהם חרבות
וכולם נסחפו אתו, נפתח מפעל רציני להכנת חרבות.
כל כך הרבה דברים קורים במרחב ומחוצה לו
בתוך הקורסים השונים ומחוצה להם
אין ספק שעוד לא למדתי לתעד הכל......
חלק מהילדים משתתפים בקבוצה חברתית חלומית- "כל אחד כוכב"
חלקם היו בשלושה מפגשים עם ישראלה סביב השיר " ואלס להגנת הצומח"
גם אני למדתי לראשונה את ההקשר בו נכתב השיר.
זו הייתה הזדמנות לשיר ולצייר, לרקוד ואלס וגם לדבר על מוגנות וביטחון אישי.
יאיר מכיתה א מלמד את ילדי הגן חשבון, הוא הכין חוברות מיוחדות הילדים נרגשים
ויאיר עוד יותר.. אין לי ספק שאף אחד מהילדים לא היה כל כך שמח אם אחד מאיתנו היה מציע חוברות חשבון.
הסביבה בחטיבה הצעירה של בית הספר מאפשרת המון אפשרויות, התנסויות ועושר רב של למידה
שכולה מבוססת על ערכים דמוקרטיים-
ביטוי עצמי, דיאלוג, השפעה על הסביבה והכרה בייחודיות של כל אחד.
שיהיה חורף נעים וחמים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה